måndag 28 december 2009

Jag har gjort slut med Nybrogrillen.

Ja ja.,jag vet att jag är så förutsägbar att Lasse Bengtsson på nyhetsmorgon verkar äventyrlig vid jämförelse. Nu har jag betat av Ranelid och Max, ge mig någon vecka till så kanske vi kan börja prata om att vara pappa eller något annat viktigt istället. Klockan är kurr i magen och nog för att jag är en slampa men efter förmiddagens hårda ord var Max inte riktigt ett alternativ. McDonalds var mitt första val. Tänkte till och insåg att jullov+McDonalds innebär att North Face beklädda ligister från förorterna har anekterat lokalerna. Strosar ner till Nybrogrillen istället. Tunnbsrödsrulle, två kokta och extra rå lök. En riktigt straight beställning, väldigt lite(två slang i stället för en. Man har ju ändå lite bättre ekonomi nu) har hänt sen man för trettio år sedan dövade fyllehungern på Hornsgatan med den beställningen. Tillbaka vid skrivbordet börjar jag glatt gluffsa i mig rullen. HELVETE, klåparn har lagt i rostad lök. Rostad lök som man ger till barn för att en förgylla en "Hot Dog" herre gud. Jag och Nybrogrillen har haft ett fint förhållande i många år men jag var skör just då och nu är det slut.

Jag lyfter dock på en liten bonushatt för att dom tätat draget i sin lilla glaskur med MOS. Det är rock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar