onsdag 30 december 2009

Midvintergrill och Club Iceberg

Greven bjöd på grill mitt i vintern. Kalasgott och faktiskt rätt kul med grill i december. Sen tog vi en taxi in till Mosebacke för att gå på Metal X-mas och i första hand se Switch Opens(fd Fingerspitzengefühl). Hyllat Stoner?rockband från Stockholm. Slölyssnade på förbanden, Dubplate Connection, Revolution Riot och Lipstixx N Bulletz(Inget av kvällen band får några höga betyg för gruppnamn. Dubplate Connection är väl ok men jag menar; Lipstixx N Bulletz, hallå!) Huvudbandet bytte namn för att fansen hade svårt att hitta dom på nätet. Försök själv att söka efter Fingerspitzengefühl på datorn lite halvpackad så förstår du varför. Revolution Riot lät i varje fall ganska bra innanför sina snäva rockramar. Huvudbandet var naturligtvis grymma på sina instrument(Greven tyckte trummisen var lam, men det var inget jag märkte). Spelade inte riktigt så avigt som jag trodde men med mycket dynamik och bra drag. Jag är ju ingen rocker så jag fattar inte riktigt det där med sången men jag tyckte nog att den drog ner totalbetyget en hel del. Alltid kul att se livemusik och dra några enheter(Mosebacke serverar tråkigt nog något som måste aspirera på titeln "Stockholm sämsta fatöl" fick mig att tänka på ett urinprov)

Minus för dålig sandning av Östgötagatans trottoarer. Jag lyckade stå på öronen två gånger och det var på ditvägen,

3 kommentarer: