fredag 7 maj 2010

Maj har mulat.

Vår underbara granne Maj har avlidet 98 år gammal. När vi köpte huset för några år sen så frågade man naturligtvis säljaren om grannarna. Även om vi skrivit på pappren så förväntade jag mig väl inte att han skulle avslöja om grannfastigheten ägdes av Hells Angels. Han pratade om Maj och sa att henne får dom bära ut med fötterna först. Paret vi köpte låg dock i framkant och hade nyligen planterat en häck av Avenbok åt Majs håll. - Ja du vet när Maj dör, dom nyinflyttade kommer att såga ner den där granen direkt och se rakt in hit. Vi får väl se hur det blir med det. Nya grannar kan i varje fall inte vara annat än läskigt. Maj har bott i huset sedan det var nybyggt och man kunde fråga henne om allt som rörde området. Jag kommer att minnas henne med rulator ute i trädgården som hon med lite hjälp skötte strålande. Jag frågande henne en gång om hon hade några barn som kunde hjälpa henne. Jo då hon hade en son men han arbetade så mycket(70+) och hade dessutom problem med sin flickvän. Bara en mor kan vara så förstående. Jag tänker på dig Maj och fruktar vad de nya grannarna kommer att göra med jättegranen och dina fina eternitplattor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar