söndag 23 maj 2010

Semester

Det har varit lite tyst på bloggen ett tag. Jag och familjen tog ett en paus och åkte till mallis en vecka. -Alltid skönt med en smygstart på sommaren, så vi åker i maj. Sällsynt bra timing då det förfaller ha varit strålande sol och högsommar värme hemma.Inte mycket som vittnar om det idag, kallt, regnigt och ungefär det vi ville åka ifrån. Växtförhållandena i trädgården verkar i varje fall ha varit gynnsamma. Synd att man inte odlar något som går att äta/sälja för då hade det varit dags för årets första skörd. Det var första flygningen och utlandsresan med vår dotter så jag var lite nervig innan vi kom iväg. Mina värsta farhågor om tre timmars gallskrikande på flyget och bortrövad av spanska slavhandlare besannades tack och lov inte. Någon däruppe måste tycka om mig lite för min dotter uppförde sig som en dröm hela veckan och allt gick över förväntan. Första gången på Mallorca för mig. Svenska turisters "grand old lady", när thai fortfarande bara var något man rökte hade svenskar åkt på charter till Mallorca i trettio år. Fördelen är att allt är mycket väl etablerat, uppvuxet och välordnat. Nackdelen var att mycket var ganska tråkigt och strömlinjeformat kanske framför allt maten som var riktigt trist. Det var barnvänligt och Agnes var nöjd och det var det viktigaste så nästa gång kanske vi vågar oss på något mer exotiskt.

3 kommentarer:

  1. Hade du också på dig foppatofflor på stranden?

    SvaraRadera
  2. Kör alltid barfota på stranden. Foppatofflorna använder jag när jag skall från poolen till baren.

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra, blev lite orolig ett tag

    SvaraRadera