fredag 9 april 2010

Kingston, Jamaica

Det händer då och då att jag får frågan om jag varit på Jamaica någon gång. Jag har själv ställt mig den frågan utan att riktigt ha något bra svar. -Det har bara inte blivit av. -Jag har ingen att åka med. -Det är för farligt. Sanningen ligger väl där någonstans. Jag tror i varje fall inte att en all inclusive i Montego Bay eller Negril Beach är lösningen. Jag sprang på det här lilla videoklippet. Tio minuter av Kingston en regnig novembersöndag förra året.Många platser som jag hört och läst om och skulle vilja besöka. Det kanske kan locka min bästa resekompis Per som gillar att resa till ställen som inte är för kommersiellt exploaterade.
Man kan också se det som en musikvideo. Anbessa som gjort och lagt upp filmen har gjort ett fläckfritt ljudspår till.
Bad To Worst - Burning Spear
Everything Gone Wrong - Dukie McCalla
Opression - Delroy Butler
To Much War - The Ovations
Free Up The Ghetto - The Mystic Eyes

1 kommentar: