tisdag 26 januari 2010

Soulfood

Vår dotter drog på sig vinterkräksjukan i helgen. Det kanske inte är så konstigt med tanke på att hon undersöker världen genom att stoppa den i munnen. Jävla skit var det i varje fall både bokstavligt och bildligt talat. Vi andra i familjen blev retliga och gick med blottade huggtänder mest hela helgen.Min mamma brukar alltid säga -Det smakar som manna från himmelen, när hon beskriver något särskilt gott. Jag lagade en klassisk rätt i lördags. Köttfärslimpa. Oglamoröst och omodernt men gott blev det och vi mådde bra. Inga konstigheter, kollade en fem sex receptet på nätet och i bokhyllan och körde. Min fick fyllning av fetaost och oliver och serverades med gräddsås och plugg. Snäll mat som man blir glad av. Rekommenderas. Sen kom verkligheten ikapp familjens stålman. Vaknade kvart över ett på natten mot måndag. Huvudvärk och kraftigt illamående. Lyckades ändå oroligt sova vidare några timmar till klockan ringde vid sex. Känslan jag hade när jag gick ut i köket var riktigt läskig det var som jag hade en blyfilt svept runt kroppen jag stapplade fram helt utan kraft. Utan att gå in på några detaljer kan jag väl säga att det inte blev roligare senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar